16 Eylül 2012 Pazar

Orduspor'a Yardım Yapanlar, Yarın Belediye Başkanlığına Çıkarlar

Yıl 2023, Cumhuriyet'imizin 100. yılı.
Ben o dönemin Ordu Belediye Başkanı Salih YILDIRIM.

Orduspor'a bırakın 100.000 TL'yi, hâlâ aynı yönetim varsa 1 TL bile yardım etmem.

Neden mi?

Yıllar önce, çok uzak değil 2-3 sene olmuştur. Orduspor'da sezon açılışı yapılacak, taraftarlar toplanmış. O zaman da Referandum denen bir bok var ki, insanları uyutmaktan başka bir boka yaramayan tamamen iktidardakilerin çıkarı düşünülerek hazırlanmış 20 küsür maddelik bir değişiklik söz konusu. Değiştirilecek olan maddelerden biri diyor ki: "Şehit ailelerine daha fazla yardım, daha çok maaş verilecek." Şimdi ben buna neden hayır diyeyim? Dememem lazım ama hayır demek zorunda kaldım. Bu ve bunun gibi bir çok madde var benim de hayır diyemeyeceğim ama adamlar 24 tane madde koymuş, 22'sine HAYIR demem ama 2 tanesi tamamen onların çıkarına olduğu için mecburen HAYIR dedim. Onlar da neler mi? Referandumdan sonrasına bakın, generaller tutuklandı, gazeteciler içeri alındı, susturuldu, kaçırıldı vs. vs... Şu an kafam allak bullak olduğu için tam hatırlamıyorum ama yargıyı ele geçirmek için düzenlenmiş 2 madde vardı, ve sırf bu yüzden ben HAYIR oyu verdim. Peki bunların konumuzla ne alakası var diyeceksiniz. Gelelim konumuza, Orduspor sezon açılışına çağırılmış AKP'li milletvekilleri, bırakın Orduspor'la ilgili bir şeyler demeyi, Orduspor'un kuruluş yılını bile bilmeden cümle kuruyor. Ardından ekliyor, başbakanımızın destekleriyle, bizim gücümüzle... yok şunu başardık, bunu başardık. Dün olduğu gibi, bugün de Orduspor'un yanındayız lafları...

Birader, adam sormaz mı sana, Orduspor Kulübü kaostayken, Valilik yardımıyla lige tutunmaya çalışırken neredeydi partiniz? Borç gırtlağa dayanmışken, başkanlık seçimleri için kongreler yapılırken neredeydiniz? Niye kimseyi desteklemediniz? Orduspor Süper Lig'e çıktığında mı sesiniz çıkmayta başladı? Orduspor'dan daha güzel bir reklam aracı bulamadınız mı? Ben belediye başkanı olarak, her fırsatta akp yalakalığı yapan bir kulübe neden destek vereyim? Ha söz verdim, sözü ne zaman verdim? O sezon açılışı yapılmadan önce verdim. Ya da sonra verdim orasını tam bilemem. Ama sen bunları bunları yaparken, ben göz göre göre ülkede satılmadık yer bırakmayan, her yeri özelleştiren, Türk Telekom gibi bir kurumu yani Türkiye'nin iletişim ağını bile özelleştiren insanların yalakalığını yapan kulübü neden destekleyeyim? Özelleştiren derken, bir başka Türk'e gitmiyor tabi bu kurumlar, kuruluşlar. Yabancıların elinde herşeyimiz, Tekel'inden tutun, Telekom'una kadar. Eve gidin, toplu iğne kutunuza bakın ne malı? Nereden ithal edilmiş. Türkiye'de üretimi sıfırlayıp, tamamen tüketime doğru yol alan insanları ben neden destekleyeyim? Benim ülkem neden üretmesin? Neden dışa bağımlı yaşayayım?

Kaldı ki, ben bunları belediye başkanı olarak söylediğim gibi Orduspor Taraftarı olarak da aynı şeyleri söylerim tabi ki taraftar olarak Belediye Başkanı'nı da eleştiririm. Adam, sen söz vermişsen, sözünde duracaksın. Yardım mı edeceğim dedin? O zaman her türlü yardımı yapacaksın. Sen CHP'lisin, sana gelen ödenek şu, maddi durumun mu yok? O zaman Orduspor'a yardım edecek markalar bulacaksın. Aracı olacaksın. Şehrine nasıl sahip çıkıyorsan, takımına da sahip çıkacaksın.

Ama Basketbol şubesine yardım etmeyeceksin. Etmemelisin. Oradakiler Orduspor'lu değil, oradakiler galatasaray, fenerbahçe maçları olduğunda sosyal paylaşım sitelerinde gooool! nasıl koyduk! gibi şerefsizce sözlerin paylaşıldığı şerefsizlerin elinde olan şubeler.

***

Bir de büyükşehir olmak için götünü yırtanlar var. Senin yaşın ne başın ne demez mi karşındaki insan sana? Ordu'da olanların gözünü boyamışlar, neymiş büyükşehir olursak daha çok yatırım olacak, daha çok gelişeceğiz. Büyükşehir olma projesi tamamen akp'nin seçim kampanyasıdır. Böylelikle belediye başkanlığı için adaylarının kazanma ihtimali daha çok artacak. Büyükşehir olmak için götünü yırtanlar, ara sıra çıkıp Teleferiğin ayakları yanlış yerde, durdurulmalı der. Sonra gider adaylığını koyar.

Böyle şerefsiz, böyle çıkarcı bir ülkenin insanlarıyla aynı oksijeni solumaktan utanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder